Πολιτισμός

H έκθεση των Robert McCabe – Κατερίνας Λυμπεροπούλου με τίτλο «Ο Τελευταίος Μοναχός των Στροφάδων» είναι η πρώτη που θα εγκαινιάσει το Μουσείο Μπενάκη μετά την περίοδο εγκλεισμού λόγω κορωνοϊού. Μέχρι τις 15 Ιουνίου που ανοίγουν τα Μουσεία, το κοινό έχει την δυνατότητα να κάνει μία πρώτη διαδικτυακή περιήγηση στην έκθεση μέσα από τον ιστότοπο του Μουσείου Μπενάκη ενώ μόλις ανοίξουν ξανά οι πύλες του θα μπορέσει να την απολαύσει και διά ζώσης, στην Αίθουσα Σ. & Ε. Κωστοπούλου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού έως τις 13 Σεπτεμβρίου που θα διαρκέσει.

Η σειρά φωτογραφιών του Robert McCabe και η έρευνα της Κατερίνας Λυμπεροπούλου, που πλαισιώνονται από μοναδικά εκθέματα, είναι ένας φόρος τιμής στη ζωή του τελευταίου μοναχού των Στροφάδων, ο οποίος έζησε εκεί 38 χρόνια μόνος προς Μόνον, του τελευταίου φαροφύλακα και του βαρκάρη που έφερνε προμήθειες στο νησί. Αποτελεί επίσης κραυγή για την περιβαλλοντική διάσωσή του, δεδομένου ότι αποτελεί, μεταξύ άλλων, σημαντικό μεταναστευτικό σταθμό ορνιθοπανίδας, φιλοξενώντας ένα από τα σημαντικότερα δάση της δυτικής Ελλάδας.

Η διοργάνωση έχει ήδη τεθεί υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου και της Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

To Καστρομονάστηρο
Σε μια απομονωμένη γωνιά του Ιονίου βρίσκεται ένα μικρό νησάκι, μόλις το 1/3 ενός αεροδιαδρόμου, το νησί Σταμφάνη του Συμπλέγματος των Στροφάδων. Παρ’ όλο το μέγεθός του, το νησί είναι μοναδικό για τη ιστορία του και για την πλούσια χλωρίδα και πανίδα του, χάρη στη μοναδική γεωλογική φυσιογνωμία του.

Εκεί δεσπόζει παλαίφατο Καστρομονάστηρο, το οποίο ίδρυσαν οι Παλαιολόγοι τον ΙΓ΄ αιώνα, όπου άκμαζε μια περιώνυμη μοναστική κοινότητα. Στον αμυντικό πύργο του συγκροτήματος βρίσκεται οχυρωμένος ναός, μοναδική περίπτωση για τον ορθόδοξο κόσμο – για προστασία από τους αδίστακτους πειρατές, Τούρκους και Αλγερινούς.

Σήμερα, αυτό το μνημειακό συγκρότημα θέτει ένα τεράστιο δίλημμα για την Ελλάδα. Αποφάσεις πρέπει να ληφθούν άμεσα. Το μοναστήρι βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση με επιτακτικό αίτημα αποκατάστασης, μετά από δυο καταστροφικούς σεισμούς. Ο επόμενος μπορεί να είναι το οριστικό τέλος του. Η έδρα του μοναστηριού και το λείψανο του Αγίου Διονυσίου που το καθαγίασε έχουν μεταφερθεί «προσωρινώς» στη γειτονική Ζάκυνθο από το 1717, μετά από επιδρομή και σφαγή των Μοναχών.

Μία ανάρτηση του Αριστείδη Χατζή στον επίσημο λογαριασμό στο twitter της επιτροπής για τον εορτασμό της επετείου των 200 χρόνων της Επανάστασης του 1821, στην οποία αναφέρεται στον κυβερνήτη Καποδίστρια ως δικτάτορα, προκαλεί σωρεία αντιδράσεων εντός και εκτός Κέρκυρας!

Ποια θα ήταν η φωτογραφία της σημερινής συγκυρίας; Είναι «η τέχνη παρηγοριά» ακόμη και σε περιόδους όπως η σημερινή; Γίνεται η ψηφιακή τεχνολογία πιο επίκαιρη για έναν εικαστικό την εποχή του εγκλεισμού; Ποια είναι η στάση του σύγχρονου καλλιτέχνη απέναντι σε δημόσιες και ιδιωτικές αναθέσεις; Ποια είναι η θέση της τέχνης στον δημόσιο χώρο; Τι προσφέρει η επαφή με το διεθνές εικαστικό περιβάλλον;

Το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων, γιορτάζοντας τον τρίτο μήνα της Άνοιξης, οργανώνει ειδικό ψηφιακό αφιέρωμα με θέμα: «Άνθη και Ποιήματα από το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων».

Χάρτες του 17ου και το 18ου καταδεικνύουν πως ένα νησί των Διαποντίων βορειοδυτικά της Κέρκυρας ονομαζόταν Ωγυγία.

Η Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου και Πνευματικών Δικαιωμάτων προβάλλει την διαχρονική αξία των λογοτεχνών και συγγραφέων και την αναντικατάστατη δύναμη του βιβλίου ως εργαλείου γνώσης, διαπαιδαγώγησης, κοινωνικής και πολιτισμικής προόδου της ανθρωπότητας.

Το Αντρικό Φωνητικό Σύνολο «Ίλαντρον» από τη Λεμεσό της Κύπρου εν μέσω πανδημίας δημιούργησε ένα ιδιαίτερο βίντεο, στο οποίο τα μέλη του ερμήνευσαν τη «Γαλήνη» του Δ. Σολωμού σε μουσική Δ. Λάγιου.

Το μικρασιάτικο τραγούδι, “Δε σε θέλω πια” ερμήνευσαν μέσω διαδικτύου μένοντας σπίτι, σε εικονική χορωδία, οι  φοιτητές της κατεύθυνσης “Διεύθυνση Παιδικής, Σχολικής, Νεανικής Χορωδίας” του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Tο «Κουμ Κουάτ» του Γιάννη Καλαβριανού και της Μαρίας Κοσκινά είναι ένα καλογραμμένο θεατρικό πόνημα, με όλα τα εφόδια που στελεχώνουν μια παράσταση διαλεχτή, ιδιάζουσα, με πολιτικές πινελιές και ψυχαγωγικές φιλοδοξίες.

Εν μέσω καραντίνας, και αρκετών εκφράσεων καταπίεσης λόγω των περιοριστικών μέτρων, τα παιδιά έρχονται να μας θυμίσουν το λόγο για τον οποίο γίνονται όλα αυτά: για την προστασία της ζωής μας και των αγαπημένων μας προσώπων, γιατί ...η ζωή είναι ωραία!

Στοιχεία Επικοινωνίας

Πολιτιστικό Περιοδικό Ποικίλης Ύλης
ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

myEptanisa

Τ.Θ. 62043
Τ.Κ. 15201, Χαλάνδρι

Τηλ. & Fax: 2106017441

e-mail: info(at)myeptanisa.gr

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο myeptanisa.gr . Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Για Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την σελίδα μας με τους όρους χρήσης. Περισσότερες πληροφορίες…